16 november1 minuten leestijd
16 november1 minuten leestijd
Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om bepaalde onderdelen van je website beter te begrijpen en zorgt voor meer exposure in de zoekresultaten. Goed gebruik van structured data kan dus zorgen voor meer bezoekers en dat bezoekers tevredener zijn over je website als geheel.

Benieuwd wat structured data precies inhoudt en hoe je het vanmiddag nog kunt toepassen? In dit artikel deel ik alle voordelen van structured data en lees je precies hoe je aan de slag kunt om in de “rich results” van Google te verschijnen.

Wat houdt structured data precies in?
Structured data is een methode om informatie op je website inzichtelijker te maken. Met structured data kan bepaalde informatie worden voorzien van extra markup. Deze extra markup vertelt Google precies waar de gemarkeerde informatie over gaat zodat Google deze informatie op een gedetailleerde manier kan weergeven in de resultaten.

Lees het hele artikel op Webanalisten.nl
  • 14 februari4 minuten leestijd
    Waarom je een Progressive Web App moet hebben
    Zijn Progressive Web Apps (of kortweg PWA) de toekomst van webontwikkeling? Hun belangrijkste verkoopargument is een soepele uitvoering op elk apparaat en de technologie die is gebaseerd op het idee om de webbrowser als een besturingssysteem te behandelen.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen
    Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het mkb in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen.
  • 27 april5 minuten leestijd
    13 geweldige gratis Chrome-extensies voor SEO
    Elke SEO-tool is anders. Sommige hebben betere zoekwoordgegevens, andere hebben betere linkgegevens, andere geven betere technische suggesties, met andere woorden, er is geen perfecte tool.
  • 20 maart5 minuten leestijd
    Hoe moet ik mijn website aanmelden bij google
    Weten hoe websites en individuele pagina's moeten worden ingediend bij zoekmachines is belangrijk voor SEO.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Binnenkort WordPress 5 met Gutenberg editor
    Dit jaar wordt de nieuwste WordPress-versie verwacht: WordPress 5.0 met Gutenberg-editor. Wat gaat er veranderen, hoe gaat de nieuwe back-end omgeving eruit zien en wat zijn de voor- en nadelen? We vertellen je er alles over!
  • 16 november1 minuten leestijd
    Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger
    E-mailmarketing is nog altijd een van de betere kanalen als het gaat om return on investment. Volgens John Thies van Email on Acid levert iedere dollar uitgegeven aan e-mailmarketing 40 dollar op.