Webportaal - Wat kun je er mee
vrijdag 16 november 2018 in Informatie

Webportaal - Wat kun je er mee

De techniek van een webportaal

Webportalen bieden vaak een specifieke look & feel voor organisaties en ondernemingen en bieden ook toegangscontrole en procedures. Ze zijn toegankelijk vanaf meerdere platforms, zoals personal computers, smartphones en andere elektronische apparaten. Prominente kenmerken van een webportaal zijn gegevenstoegang, persoonlijke inhoud, transacties, beveiliging, gepubliceerde inhoud en zoeken. Het is in staat informatie te presenteren op basis van de gebruiker. Het kan gebruikers ook toestaan om vrijwillig de informatie in de portaal te personaliseren. Er zijn twee soorten webportalen, namelijk horizontale webportalen en verticale webportalen. De voormalige doelgroep richt zich op grote community's van gebruikers, terwijl de laatste specifieker zijn voor de inhoud en objecten. Webportalen worden ook geclassificeerd op basis van hun typen, zoals marktruimteportalen, openbare webportalen, enterprise webportalen en kennisportalen.
Een webportaal kan zowel gestructureerde als ongestructureerde informatie verwerken. Voor gebruikers biedt het navigatiegemak, en voor bedrijven biedt het aanzienlijke kostenbesparingen, verbeterde productiviteit en een manier om een langdurige relatie met gebruikers tot stand te brengen. Een webportaal kan kennisgeving en meerkanaals consistentie vergemakkelijken. Het maakt universele login mogelijk en biedt integratie indien nodig voor andere applicaties en systemen. Het is ook in staat om een specifiek type toepassing te integreren en te ondersteunen, zoals e-commerce ondersteuning, business intelligence of application service provider applicatie.

WebPortalen die wij ontwikkelen

B2C klantenportaal
Ofwel voor de verkoop van consumptiegoederen of het leveren van diensten, een zelfbedieningsportaal is precies de juiste tool voor het aangaan van langetermijnrelaties met klanten . Door bruikbaarheidsparameters (navigatie, reactietijd, geloofwaardigheid, betrouwbaarheid en inhoud) als een minimumvereiste te nemen, zorgen we voor het gemak van uw portaal in een reeks functies:
  • geavanceerde plaatsing van bestellingen (bijv. aangepaste services gemaakt met gebruikersparticipatie)
  • order- en servicemanagement (bijvoorbeeld (de) activeren van een service)
  • ruime keuze aan veilige betalingsmogelijkheden
  • aankondigingen over veranderingen in de dienstverlening
  • gepersonaliseerde aanbevelingen
  • rekeningoverzicht, aankoop- en betalingsgeschiedens
  • rapportage en statistieken, en meer
We bieden de tandem van een rijke branche-ervaring en geavanceerde technologieën, resulterend in de combinatie van een handige en aantrekkelijke interface met sterke B2C-portaalmogelijkheden.

B2B klantportaal
Alleen door een uitgebreide klantzelfbediening te bieden, zal een B2B klantenportaal de klanttevredenheid bevorderen, de online verkoop stroomlijnen en kosten besparen. Daarom bevatten onze B2B-portalen krachtige tools voor elk lid van het inkoopcentrum van een klant (waardoor meerdere aanmeldingen voor elk bedrijf mogelijk zijn), zodat
  • De inkoopmanagers van eindklanten voor het plaatsen, volgen van orders, beheren van services, melden van tevredenheid
  • Technische specialisten van eindklanten om toegang te krijgen tot uw gidsen en andere technische hulpmiddelen, problemen te melden en hulp te krijgen
  • Financiële managers van eindklanten om het saldo, de status van facturen en betalingen, enz. Te controleren
Trouwens, gericht op nauwe samenwerking, zal een B2B-portaal uitgebreide functionaliteit bieden om u te helpen de concurrentie te verslaan:
  • Geautomatiseerde prijsberekening afhankelijk van volume, promoties en leveringstermijn
  • Gemakkelijk (opnieuw) bestellen van hulpmiddelen, aangepaste productbeschrijvingen en productvergelijkingen
  • Personalisatie op basis van klantaccount, etc.
Ontworpen met het oog op klantenbetrokkenheid, minimaliseren onze B2B-portalen de behoefte van de eindklanten om het ondersteuningscentrum op te roepen.

Partnerportaal
Gemaakt om partners in staat te stellen, concurrentievoordelen te behalen en de verkoop te stimuleren, 80% van partnerportalen is niet populair bij de kanaalpartners. We weten hoe we deze trend kunnen omkeren en zijn klaar om het partnerportaal te koesteren totdat het gebruikers gaat boeien .

We denken dat een partnerportaal een dagelijkse tool moet worden voor het volledige personeel van de partner, niet alleen voor één leverancier. Op deze manier verkrijgt een leverancier winst door directe informatie-uitwisseling met het personeel van de partner, geen noodzaak voor de voortdurende betrokkenheid van een leveranciersmanager. Bovendien wordt de cirkel van medewerkers met een positieve vooroordelenpartner groter.

Als het goed is gedaan, kan uw partnerportaal degenen winnen die invloed hebben op de aankoopbeslissing van de eindklant (bijv. De verkopers van een partner), alleen hulpmiddelen en informatieve middelen bieden om eenvoudig uw producten aan te bieden. Configurators, calculators, inventaris, orderstatuscontrole, aanpassingshulpmiddelen en statistieken - laat onze experts zorgen voor alle functionaliteit van de partnerportaal zodat u de samenwerking met tweewegscommunicatie kunt verbeteren.

Leveranciersportaal
Een leveranciersportaal is een samenwerkingsplatform voor directe informatie-uitwisseling met uw leveranciers (ook in realtime). Om selfservice van leveranciers aan te moedigen en daarmee uw overbelasting en bedrijfskosten van uw leveranciers te verminderen, ondersteunen onze portalen:
  • rolgebaseerde toegangscontrole
  • informatie en verificaties 'indienen, evenals updates van profielgegevens door leveranciers
  • zoeken naar en on-portaal acceptatie van open inkooporders (PO's)
  • leverdata instellen en updates
  • schaderegeling
  • directe elektronische factuurinzending
  • vragen over betalingen en factuurstatussen
  • statistieken over eerdere aankopen en benodigdheden, etc.
Met een leveranciersportaal is alle benodigde leverancierinformatie snel beschikbaar voor alle betrokken afdelingen. Omdat het bedrijf en de verkopers samen voordeel halen uit het besparen van tijd en moeite, is een leveranciersportaal een win-win-samenwerkingsoplossing voor jullie beiden.

Met een leveranciersportaal dat speciaal is afgestemd op uw ondernemingsdoelstellingen, automatiseert en faciliteert u interacties met uw leveranciers, worden bedrijfsprocessen transparanter en eenvoudiger.

Community Portaal
Wij kunnen u helpen een gateway te bouwen in de e-wereld van uw gemeenschap. Met de gebruiksvriendelijke interface en sterke mogelijkheden, waaronder chat, forums, blogs, evenementen, ondersteuning voor mediabestanden en meer, verbinden onze portalen communityleden om samenwerking aan te moedigen en relaties op te bouwen, evenals brandstofervaring en ideeënuitwisseling.

Learning Portaal
Onze leerportalen zijn al nuttig voor overheids- en particuliere onderwijsorganisaties overal ter wereld. We weten hoe we een leerportaal moeten ontwerpen in het belang van opleiders en klanten, of dat nu bedrijven of individuele studenten zijn. De portaldn die door ons team worden geleverd, bieden de volgende mogelijkheden:
  • Trainingsaanbieders om het beheer van trainingen te vergemakkelijken, het klantenbestand te beheren en het leermateriaal efficiënt aan te leveren
  • Zakelijke klanten om verbinding te maken met aanbieders van opleidingen, toegang te krijgen tot cursussen, geïndividualiseerde trainingsplannen toe te wijzen aan werknemers en hun voortgang te bewaken
  • Tutees om een onderwijspad te selecteren en te volgen, waarbij dubbel leren wordt vermeden door een op maat gemaakt programma te voltooien op basis van hun eerdere kennis en specifieke vereisten
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van een uitgebreide functionaliteit die is verpakt in een responsief ontwerp om onze educatieve portalen de echte leerervaring te bieden .

Webportaal laten maken door Nexxite? Neem contact op.



Gerelateerde artikelen

Delen