02 januari3 minuten leestijd
02 januari3 minuten leestijd
LinkedIn heeft sinds enige tijd een metric ingesteld genaamd de Social Selling Index, ook wel de SSI.
Dit is een waarde die aangeeft hoe goed jij bent met Social Selling.

Via http://www.linkedin.com/sales/ssi kom je op je eigen index terecht. Hier zijn een aantal interessante getallen uit te lezen:
  • Je score. In Nederland ligt het gemiddelde op 43
  • Dit percentage geeft aan hoe jij het doet binnen de branche. Hoe lager het percentage hoe beter
  • Het tweede percentage geeft aan hoe jij scoort binnen je netwerk
  • Bij onderdeel vier zie je de vier pijlers waarop je score is samengesteld
  • Bij punt vijf zie je het verloop van je score over de laatste weken
  • Bij 6 zie je hoe mensen uit jouw branche gemiddeld scoren
  • Bij 7 zie je hoe de mensen uit jouw netwerk gemiddeld scoren
Wat is jouw Social Selling Index?
We zijn het er wel over eens dat alles is veranderd in het leven dankzij internet. Dat geldt ook het promoten van je bedrijf, het zoeken naar werk of het zoeken naar een nieuwe werknemer. Online koop en verkoop je alles.  Daarbij speelt je digitale reputatie een grote rol. Niet alle social media is echter geschikt om je digitale reputatie op te bouwen. Het meest geschikte kanaal hiervoor is, geloof het of niet, LinkedIn. LinkedIn is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een kanaal waar leveranciers en klanten bij elkaar kunnen komen, maar ook werkgevers en werkzoekenden.

Als je een professioneel en volledig profiel op LinkedIn hebt, zal je de aandacht trekken van anderen. Je LinkedIn account wordt daarmee in feite een marketinginstrument voor een uniek product; jij zelf. Om je LinkedIn account goed op de markt te zetten, is de zogeheten Social Selling Index van groot belang. In dit artikel zoomen we verder in op dit specifieke aspect van LinkedIn.

Digitale reputatie
Het is van groot belang dat je LinkedIn profiel zo uitgebreid mogelijk is. Heb je bepaalde certificaten behaald? Plaats ze op je LinkedIn profiel! Heb je voormalige collega’s of klanten die positief over je zijn? Laat ze een aanbeveling op je profiel schrijven. Heb je een interessant blog geschreven over jouw vakgebied? Plaats dit blog op je profiel!

Dankzij dergelijke aspecten toe te voegen aan je LinkedIn profiel creëer je meer waarde. Meer waarde voor je profiel én daarmee meer waarde voor jezelf.

Zoek en vind de juiste mensen
LinkedIn hecht veel waarde aan het aantal mensen dat jouw profiel bezoekt. Het is daarom van belang dat je veel connecties hebt. Hierbij spelen de verschillende connecties ook een rol. Je hebt mensen met wie je een directe connectie hebt, maar ook mensen met een indirecte connectie. Ook daar hecht LinkedIn waarde aan.

Creëer content
Als je eenmaal veel connecties hebt, is het nuttig om waardevolle content te creëren. Plaats regelmatig een statusupdate over de huidige ontwikkelingen in je vakgebied. Reageer op updates van andere mensen en creëer daarmee interactie.

Tevens wordt er waarde gehecht aan het aantal bedrijven dat je volgt en het aantal groepen waar je actief in bent.

Creëer netwerk
Als je bovenstaande punten goed opvolgt, heb je een waardevol netwerk gecreëerd. Dat waardevolle netwerk wordt door LinkedIn erg goed beoordeeld en dat zorgt voor een hogere SSI score!

Wat heb je aan een hoge SSI score?
Het is positief als je een zeer hoge SSI score hebt. Indien je een hoge SSI score hebt, schat LinkedIn jouw account als waardevol in. Dat betekent dat je een groot netwerk opgebouwd hebt en waardevolle content deelt met je connecties. Over het algemeen kunnen we stellen dat een SSI score van 60+ erg goed is.

Het is dus anno 2019 absoluut aan te raden om veel energie en tijd in je LinkedIn account te steken. Indien jouw account waardevol is, krijg je een positieve waardering van anderen. Update dus regelmatig je profiel en deel waardevolle content met je connecties!


Ook een website laten maken? Hoger in de zoekmachines? of gewoon een converterende video
Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies!
  • 02 januari3 minuten leestijd
    Wat is vimeo
    Als je tegenwoordig een video wilt uploaden of bekijken, doe je dat waarschijnlijk via YouTube. De grote toename van advertenties en de soms aanstootgevende commentaren onder filmpjes, zorgen echter voor kritiek op dit platform.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Chunken voorkomt chaos op je website
    Van chaos naar orde op je site.
    Online hebben orde en chaos duidelijke effecten op het gedrag van je website bezoekers. Maar hoe verhoog je de gebruikservaring, zonder de hoeveelheid informatie op de website te vermindere
  • 16 november10 minuten leestijd
    200 rankingfactoren van Google in 2019
  • 02 januari2 minuten leestijd
    Google Webmaster Tools: Handleiding en Tips
    Google Webmaster Tools is een platform waarmee je je website kunt laten communiceren met Google.
  • 21 november4 minuten leestijd
    Moet ik mijn bedrijfsnaam in het title-tag van mijn pagina plaatsen
    Elke afzonderlijke pagina van je website is een gelegenheid om wat informatie te verstrekken die jouw bezoekers helpt te kopen en voor zoekmachines om te weten waar het over gaat.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 redenen waarom je aan seo moet doen
    Met alle updates die Google en andere grote internetbedrijven doorvoeren, is het haast niet voor te stellen dat online marketeers niet continu bezig zijn met SEO. Hiermee bedoel ik niet alleen het optimaliseren van content, maar ook het optimaliseren van de totale gebruikerservaring van je website. Twijfel jij nog over de toegevoegde waarde van SEO? Check dan deze 6 redenen waarom je vandaag nog serieus met SEO aan de slag moet gaan!