21 november2 minuten leestijd
21 november2 minuten leestijd
SEO is best wel ingewikkeld en om succesvol te zijn zal er structureel geïnvesteerd moeten worden. Het kost tijd en geduld. Daarom is het soms handig als je tips krijgt die net dat beetje extra aan je SEO toevoegen. Daarom behandelen we hier diverse onderwerpen omtrent SEO.

Duplicate content, stel je hebt één hoofd webshop waarop alle producten staan. Naast deze shop zetten we een nieuwe webshop neer met een gedeelte van de producten uit de hoofd webshop, zeg zo’n 200 van 2000 producten..
We krijgen dan te maken met dubbele content, immers zijn de teksten en afbeeldingen exact gelijk aan mekaar.

Hoe gaan we hier nu mee om? Hier vertellen we enkele tips en richtlijnen om hier op een juiste manier mee om te gaan.
  • In het algemeen is het verstandiger gebruik te maken van 1 domein waar je alles onderbrengt. De “kracht” van aparte webshops per product categorie is inmiddels verdwenen. Coolblue is destijds gestart om elke productgroep onder eigen domeinnaam te zetten. Inmiddels hebben ze deze strategie verlaten en zitten alle product categorieën met de producten op één domeinnaam in een webshop.
  • Het keyword voordeel van subshops is dus eigenlijk niet meer van toepassing.
  • Uiteindelijk is het ook efficiënter  om je op één webshop te richten in plaats van meerdere webshops.
  • Als je toch aparte webshops opzet met dubbele content dan kun je gebruik maken van canonical  verwijzingen voor de belangrijkste pagina.
  • Hou er wel rekening mee dat een canonical alleen werkt als de content 100% gelijk is.
  • Bij canonical moet je er wel op letten welke pagina de waarde heeft en aan welke webshop je deze doorgeeft of niet.
  • Maar niets is heilig, ook canonical niet. Het hangt altijd of van meerdere factoren om het issue heen waarmee je te maken hebt: In welke niche zit je, hoe doen je concurrenten het
  • En altijd: meten, meten en meten. Een goede tool met voldoende tracking mogelijkheden kan voor je in de gaten blijven houden of je wel of niet goed bezig bent met je SEO
  • De juiste basis voor SEO is een website laten maken die technisch voldoet. Juiste structuur, snel en diepgaande content.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Wat je moet weten over structured data
    Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan
  • 16 november1 minuten leestijd
    Chunken voorkomt chaos op je website
    Van chaos naar orde op je site.
    Online hebben orde en chaos duidelijke effecten op het gedrag van je website bezoekers. Maar hoe verhoog je de gebruikservaring, zonder de hoeveelheid informatie op de website te vermindere
  • 16 november1 minuten leestijd
    Voice kan searchmarkt ontwrichten
    Wat gaat voice doen voor search en wie wordt de grootste platformleverancier?”, vraagt Casper Scheffer van PwC. Als voice verschuiving oplevert in search heeft dat enorme impact.
  • 20 april10 minuten leestijd
    9 effectieve backlinking-strategieën voor 2020
    Linkbuilding is een essentieel onderdeel van het opbouwen van het concurrentievermogen van uw website. De kwaliteit van de links die u maakt, overtreft altijd de kwantiteit.
  • 16 november4 minuten leestijd
    Cookies verwijderen
    Een cookie is een klein bestandje dat door een website wordt achtergelaten op de harde schijf van de computer. Maar hoe verwijder je deze cookies nu weer?
  • 10 augustus5 minuten leestijd
    Microsoft stopt ondersteuning oudere browsers
    Microsoft gaat zijn klassieke Edge browser en de nog oudere Internet Explorer 11 niet langer ondersteunen na 9 maart 2021. De browser die oorspronkelijk met Windows 10 werd verscheept wordt dus officieel afgedankt.