21 november2 minuten leestijd
21 november2 minuten leestijd
SEO is best wel ingewikkeld en om succesvol te zijn zal er structureel geïnvesteerd moeten worden. Het kost tijd en geduld. Daarom is het soms handig als je tips krijgt die net dat beetje extra aan je SEO toevoegen. Daarom behandelen we hier diverse onderwerpen omtrent SEO.

Duplicate content, stel je hebt één hoofd webshop waarop alle producten staan. Naast deze shop zetten we een nieuwe webshop neer met een gedeelte van de producten uit de hoofd webshop, zeg zo’n 200 van 2000 producten..
We krijgen dan te maken met dubbele content, immers zijn de teksten en afbeeldingen exact gelijk aan mekaar.

Hoe gaan we hier nu mee om? Hier vertellen we enkele tips en richtlijnen om hier op een juiste manier mee om te gaan.
  • In het algemeen is het verstandiger gebruik te maken van 1 domein waar je alles onderbrengt. De “kracht” van aparte webshops per product categorie is inmiddels verdwenen. Coolblue is destijds gestart om elke productgroep onder eigen domeinnaam te zetten. Inmiddels hebben ze deze strategie verlaten en zitten alle product categorieën met de producten op één domeinnaam in een webshop.
  • Het keyword voordeel van subshops is dus eigenlijk niet meer van toepassing.
  • Uiteindelijk is het ook efficiënter  om je op één webshop te richten in plaats van meerdere webshops.
  • Als je toch aparte webshops opzet met dubbele content dan kun je gebruik maken van canonical  verwijzingen voor de belangrijkste pagina.
  • Hou er wel rekening mee dat een canonical alleen werkt als de content 100% gelijk is.
  • Bij canonical moet je er wel op letten welke pagina de waarde heeft en aan welke webshop je deze doorgeeft of niet.
  • Maar niets is heilig, ook canonical niet. Het hangt altijd of van meerdere factoren om het issue heen waarmee je te maken hebt: In welke niche zit je, hoe doen je concurrenten het
  • En altijd: meten, meten en meten. Een goede tool met voldoende tracking mogelijkheden kan voor je in de gaten blijven houden of je wel of niet goed bezig bent met je SEO
  • De juiste basis voor SEO is een website laten maken die technisch voldoet. Juiste structuur, snel en diepgaande content.
  • 02 januari3 minuten leestijd
    Wat is vimeo
    Als je tegenwoordig een video wilt uploaden of bekijken, doe je dat waarschijnlijk via YouTube. De grote toename van advertenties en de soms aanstootgevende commentaren onder filmpjes, zorgen echter voor kritiek op dit platform.
  • 21 augustus10 minuten leestijd
    De 11 BESTE Broken Link Checker Tools voor jouw website
    Gebroken links zijn de links die een 404-foutmelding tonen.
  • 16 november10 minuten leestijd
    200 rankingfactoren van Google in 2019
  • 16 november1 minuten leestijd
    Word beter gevonden op Google met Structured Data
    Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om zaken beter te begrijpen.
  • 02 april10 minuten leestijd
    50 manieren om SEO op de pagina te verbeteren in 2020
    De grootste rankingfactoren die de zoekresultaten domineren, zijn de inhoud die u publiceert en de kwaliteit van de backlinks die naar uw website verwijzen.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen
    Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het mkb in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen.