21 november2 minuten leestijd
21 november2 minuten leestijd
SEO is best wel ingewikkeld en om succesvol te zijn zal er structureel geïnvesteerd moeten worden. Het kost tijd en geduld. Daarom is het soms handig als je tips krijgt die net dat beetje extra aan je SEO toevoegen. Daarom behandelen we hier diverse onderwerpen omtrent SEO.

Duplicate content, stel je hebt één hoofd webshop waarop alle producten staan. Naast deze shop zetten we een nieuwe webshop neer met een gedeelte van de producten uit de hoofd webshop, zeg zo’n 200 van 2000 producten..
We krijgen dan te maken met dubbele content, immers zijn de teksten en afbeeldingen exact gelijk aan mekaar.

Hoe gaan we hier nu mee om? Hier vertellen we enkele tips en richtlijnen om hier op een juiste manier mee om te gaan.
  • In het algemeen is het verstandiger gebruik te maken van 1 domein waar je alles onderbrengt. De “kracht” van aparte webshops per product categorie is inmiddels verdwenen. Coolblue is destijds gestart om elke productgroep onder eigen domeinnaam te zetten. Inmiddels hebben ze deze strategie verlaten en zitten alle product categorieën met de producten op één domeinnaam in een webshop.
  • Het keyword voordeel van subshops is dus eigenlijk niet meer van toepassing.
  • Uiteindelijk is het ook efficiënter  om je op één webshop te richten in plaats van meerdere webshops.
  • Als je toch aparte webshops opzet met dubbele content dan kun je gebruik maken van canonical  verwijzingen voor de belangrijkste pagina.
  • Hou er wel rekening mee dat een canonical alleen werkt als de content 100% gelijk is.
  • Bij canonical moet je er wel op letten welke pagina de waarde heeft en aan welke webshop je deze doorgeeft of niet.
  • Maar niets is heilig, ook canonical niet. Het hangt altijd of van meerdere factoren om het issue heen waarmee je te maken hebt: In welke niche zit je, hoe doen je concurrenten het
  • En altijd: meten, meten en meten. Een goede tool met voldoende tracking mogelijkheden kan voor je in de gaten blijven houden of je wel of niet goed bezig bent met je SEO
  • De juiste basis voor SEO is een website laten maken die technisch voldoet. Juiste structuur, snel en diepgaande content.
  • 14 februari4 minuten leestijd
    Waarom je een Progressive Web App moet hebben
    Zijn Progressive Web Apps (of kortweg PWA) de toekomst van webontwikkeling? Hun belangrijkste verkoopargument is een soepele uitvoering op elk apparaat en de technologie die is gebaseerd op het idee om de webbrowser als een besturingssysteem te behandelen.
  • 10 augustus5 minuten leestijd
    Microsoft stopt ondersteuning oudere browsers
    Microsoft gaat zijn klassieke Edge browser en de nog oudere Internet Explorer 11 niet langer ondersteunen na 9 maart 2021. De browser die oorspronkelijk met Windows 10 werd verscheept wordt dus officieel afgedankt.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 eenvoudige technieken om de conversie van je website te boosten
    Zes supereenvoudige technieken leiden direct tot meer conversie van de website. En het leuke: iedereen kan ze toepassen.
  • 21 augustus10 minuten leestijd
    De 11 BESTE Broken Link Checker Tools voor jouw website
    Gebroken links zijn de links die een 404-foutmelding tonen.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 redenen waarom je aan seo moet doen
    Met alle updates die Google en andere grote internetbedrijven doorvoeren, is het haast niet voor te stellen dat online marketeers niet continu bezig zijn met SEO. Hiermee bedoel ik niet alleen het optimaliseren van content, maar ook het optimaliseren van de totale gebruikerservaring van je website. Twijfel jij nog over de toegevoegde waarde van SEO? Check dan deze 6 redenen waarom je vandaag nog serieus met SEO aan de slag moet gaan!
  • 16 november2 minuten leestijd
    Wat is Lorem ipsum en waar komt het vandaan
    Iedereen heeft ergens "Lorem ipsum" gelezen of zelfs gebruikt. Maar waar komt de uitdrukking precies vandaan en wat zou het betekenen?