21 november2 minuten leestijd
21 november2 minuten leestijd
SEO is best wel ingewikkeld en om succesvol te zijn zal er structureel geïnvesteerd moeten worden. Het kost tijd en geduld. Daarom is het soms handig als je tips krijgt die net dat beetje extra aan je SEO toevoegen. Daarom behandelen we hier diverse onderwerpen omtrent SEO.

Duplicate content, stel je hebt één hoofd webshop waarop alle producten staan. Naast deze shop zetten we een nieuwe webshop neer met een gedeelte van de producten uit de hoofd webshop, zeg zo’n 200 van 2000 producten..
We krijgen dan te maken met dubbele content, immers zijn de teksten en afbeeldingen exact gelijk aan mekaar.

Hoe gaan we hier nu mee om? Hier vertellen we enkele tips en richtlijnen om hier op een juiste manier mee om te gaan.
  • In het algemeen is het verstandiger gebruik te maken van 1 domein waar je alles onderbrengt. De “kracht” van aparte webshops per product categorie is inmiddels verdwenen. Coolblue is destijds gestart om elke productgroep onder eigen domeinnaam te zetten. Inmiddels hebben ze deze strategie verlaten en zitten alle product categorieën met de producten op één domeinnaam in een webshop.
  • Het keyword voordeel van subshops is dus eigenlijk niet meer van toepassing.
  • Uiteindelijk is het ook efficiënter  om je op één webshop te richten in plaats van meerdere webshops.
  • Als je toch aparte webshops opzet met dubbele content dan kun je gebruik maken van canonical  verwijzingen voor de belangrijkste pagina.
  • Hou er wel rekening mee dat een canonical alleen werkt als de content 100% gelijk is.
  • Bij canonical moet je er wel op letten welke pagina de waarde heeft en aan welke webshop je deze doorgeeft of niet.
  • Maar niets is heilig, ook canonical niet. Het hangt altijd of van meerdere factoren om het issue heen waarmee je te maken hebt: In welke niche zit je, hoe doen je concurrenten het
  • En altijd: meten, meten en meten. Een goede tool met voldoende tracking mogelijkheden kan voor je in de gaten blijven houden of je wel of niet goed bezig bent met je SEO
  • De juiste basis voor SEO is een website laten maken die technisch voldoet. Juiste structuur, snel en diepgaande content.
  • 02 januari4 minuten leestijd
    Video marketing wat is dat
    Met video marketing worden video’s en animaties ingezet als online commercials. Vaak met lagere kosten en een groter bereik dan met traditionele marketing. Met video marketing wordt gebruik gemaakt van bewezen internetmarketing technieken zoals SEO en SEA. Deze worden toegepast op de door ons gemaakte video.
  • 22 april1 minuten leestijd
    JSON-LD gestructureerde gegevens en welke Google gebruikt
    Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Voice kan searchmarkt ontwrichten
    Wat gaat voice doen voor search en wie wordt de grootste platformleverancier?”, vraagt Casper Scheffer van PwC. Als voice verschuiving oplevert in search heeft dat enorme impact.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Word beter gevonden op Google met Structured Data
    Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om zaken beter te begrijpen.
  • 03 januari7 minuten leestijd
    10 webdesign trends voor 2019
    Hier zijn de voorspellingen voor de webtrends verzameld voor 2019, maar dit is zeker niet het laatste woord over creatieve innovatie. Want als er iets is dat we zeker kunnen zeggen over 2019, is het de laatste oproep voor ontwerpers om hun stempel op het decennium te drukken.
  • 02 januari5 minuten leestijd
    Wat is Duckduckgo en wat moet ik er mee
    Duckduckgo is een zoekmachine die zich onderscheidt van zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo, omdat het anoniem zoeken mogelijk maakt. Daarnaast houdt Duckduckgo geen profiel bij van jouw zoekopdrachten, zodat iedereen altijd dezelfde resultaten te zien krijgt.