Ook Google ziet websites graag zo veilig mogelijk en beloont daarom websites met een SSL-certificaat: een hogere notering in de zoekresultaten.
Wij geven daarom altijd twee goede redenen om een SSL-gecertificeerde website te hebben:
1. Je voldoet aan de wettelijke eisen voor veiligheid
2. Google laat je veilige website beter scoren
Geheimtaal met SSL
Oké, nu eerst maar eens een definitie van SSL, want waar hebben we het nou precies over? SSL staat voor Secure Sockets Layer. Een SSL-certificaat beveiligt de verbinding tussen je computer en de webserver van de website die je bezoekt. Met de SSL-verbinding versleutel je het http-verkeer. Daarmee wordt het voor een buitenstaander onmogelijk om te achterhalen welke gegevens verstuurd worden. Een veilige uitwisseling van gegevens dus!
Met een SSL-certificaat voldoe je aan de Wet bescherming persoonsgegevens, en dat is al van toepassing bij een contactfomulier op je website. Je snapt wel dat dit gevoeliger ligt als er naar bankgegevens of je paspoortnummer gevraagd wordt. Wanneer dit soort gegevens misbruikt worden, riskeer je als website-eigenaar hoge boetes
De S van Secure
Maar hoe herken je zo’n beveiligde SSL-website? Heel simpel en snel, door te checken of het webadres begint met het veilige https://. Die s staat voor ‘secure’ en garandeert dat je goed zit. Afhankelijk van de browser waarmee je werkt, zie je ook ergens op je scherm een slotje verschijnen. Door op dit slotje te klikken, kan je checken of je daadwerkelijk verbinding hebt met de juiste website.
Er zijn verschillende soorten SSL-certificaten waar je als ondernemer een keuze uit kunt maken. Nexxite adviseert hierover, zodat je kiest voor de meest voordelige SSL-veiligheid passend bij jouw website.
Je bent al beveiligd en goed vindbaar met een SSL certificaat voor 75,00 per jaar.