16 november1 minuten leestijd
16 november1 minuten leestijd

Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het mkb in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen.

Het is niet dat ondernemers niet willen. De ambities zijn er wel degelijk. Maar het daadwerkelijk aan social media, SEO en e-mailmarketing bestede uren loopt flink achter bij de gewenste uitkomsten. Dat blijkt uit de MKB Online Benchmark 2018 van webtexttool en e-Ziner.

Met name op het gebied van online vindbaarheid is er nog een wereld te winnen. Daarom lees je in dit artikel negen direct uitvoerbare stappen om meer rendement uit je zoekmachineoptimalisatie te halen.

Lees het hele artikel op Emerce

  • 16 november1 minuten leestijd
    Het ultieme overzicht van alle socialmedia-afmetingen voor 2018
    Het bijhouden van alle socialmedia-accounts is voor sommige ondernemers en marketeers een hele klus. Twitter, Facebook, LinkedIn of Instagram, bij ieder platform moet je met een aantal zaken rekening houden.
  • 16 januari10 minuten leestijd
    De beste google SEO tips 2019
    We hebben onlangs 1 miljoen zoekresultaten van Google geanalyseerd om de vraag te beantwoorden: Welke factoren spelen een belangrijke rol bij het behalen van hoge posities in Google. We hebben gekeken naar inhoud. We hebben gekeken naar backlinks. En we hebben zelfs gekeken naar de snelheid van de site.
  • 21 november4 minuten leestijd
    Moet ik mijn bedrijfsnaam in het title-tag van mijn pagina plaatsen
    Elke afzonderlijke pagina van je website is een gelegenheid om wat informatie te verstrekken die jouw bezoekers helpt te kopen en voor zoekmachines om te weten waar het over gaat.
  • 22 april1 minuten leestijd
    JSON-LD gestructureerde gegevens en welke Google gebruikt
    Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites.
  • 02 januari4 minuten leestijd
    Video marketing wat is dat
    Met video marketing worden video’s en animaties ingezet als online commercials. Vaak met lagere kosten en een groter bereik dan met traditionele marketing. Met video marketing wordt gebruik gemaakt van bewezen internetmarketing technieken zoals SEO en SEA. Deze worden toegepast op de door ons gemaakte video.
  • 16 november10 minuten leestijd
    200 rankingfactoren van Google in 2019