Elke afzonderlijke pagina van je website is een gelegenheid om wat informatie te verstrekken die jouw bezoekers helpt te kopen en voor zoekmachines om te weten waar het over gaat.
Als u widgets verkoopt, is het hebben van het type widget in de title-tag de juiste plek om een succesvolle reis naar een goede SEO te beginnen.
Maar hoe zit het met de bedrijfsnaam? Zou je die daar ook moeten hebben?
Als je wilt begrijpen waarom wel of niet de naam van je bedrijf in de titel van elke pagina moet hebben, gaan we eens kijken waar die titel wordt gebruikt en waarom.
Het belang van de title-tag
De inhoud van de pagina is er om iets aan mensen uit te leggen.
Het kan zijn dat gaat om een pagina met inhoud over een specifiek product of een specifieke dienstn, en het is hopelijk een vrij uitgebreide pagina die in detail uitlegt wat je doet.
Boven aan de pagina zie je een kop. Deze is zichtbaar voor alle bezoekers en het is een samenvatting van de inhoud of een korte introductie ervan.
Denk aan de krantenkoppen en hoe ze werken, zo zou jouw kop eruit moeten zien.
Nu, op de achtergrond, en alleen zichtbaar in de titelbalk van uw webbrowser is de 'title-tag'.
Deze is waarschijnlijk hetzelfde als de kop, maar het heeft ook een andere toepassingen die de moeite waard zijn om te weten.
Het is bijvoorbeeld zo dat deze door Google wordt opgepikt om te worden gebruikt in de zoekresultaten:
Het heeft dus een belangrijke taak.
Als het correct wordt gebruikt, kan dit worden gebruikt als een manier om mensen ertoe te verleiden om op de link te klikken en de website te bezoeken, en dat enkele vakkundig gekozen woorden hier een wereld van verschil kunnen maken voor de resultaten. Het kan bezoekers aantrekken en deze bezoekers kunnen klanten worden.
Het is belangrijk om ze verstandig te gebruiken.
Karakterbeperking
Google geeft slechts een beperkt aantal tekens weer bij het weergeven van de titel, dus moet je hier rekening mee houden bij het schrijven ervan.
Er is eigenlijk geen vast aantal voor de hoeveelheid tekens die je kunt gebruiken omdat sommige letters smaller zijn dan andere.
Als je het echter tussen de 55 en 60 tekens houdt, zit je waarschijnlijk goed.
Ga je hier overheen dan zal Google het waarschijnlijk afkappen, en dat kan problemen veroorzaken, en daarom komt deze vraag in de eerste plaats.
Laten we een voorbeeldtitel bekijken:
Deskundige boekhouding en loonadministratie voor kleine bedrijven
Dat zijn 44 tekens in een redelijk opgeruimde en compacte kop die mensen precies vertelt wat het bedrijf doet.
Als het bedrijf nu 'Bridge Financial Services' heette, zou het er mogelijk als volgt uit kunnen zien:
Bridge Financial Services - Deskundige boekhouding en loonadministratie voor kleine bedrijven
We komen plotseling in onze limiet en er is een mogelijkheid dat het er zo uitziet in de zoekresultaten:
Bridge Financial Services - Deskundige boekhouding voor kleine bedrijven en ...
Dat willen we niet.
Er is dus een reden om de bedrijfsnaam niet vooraan in de titel te plaatsen. Het neemt heel wat belangrijke ruimte in beslag die kan worden gebruikt voor jouw producten of diensten.
Wat denk je ervan als we het aan het eind zetten?
Deskundige boekhouding en loonadministratie voor kleine bedrijven - Bridge Financial Services
Als de bedrijfsnaam wordt afgekapt, is dat niet zo heel erg. We komen er nog steeds op uit en we vertellen mensen ook wie we zijn.
OK, dus misschien hebben we hier een oplossing? Maar is dat alles?
Is het merk belangrijk?
Dit is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden.
De bedrijfsnaam kan erg belangrijk zijn en je wilt misschien de naam erbij zetten, zodat mensen je herkennen en uiteindelijk je merk aan de service zullen koppelen.
Als dat het geval is, dan is er een argument voor het hebben van de naam aan de voorkant van de titel.
En dat is ook ok.
Wat bedoel je, dat is OK? !!
Je zult hieraan wennen als je diep in SEO duikt.
Feit is dat er geen goede of foute antwoorden zijn, dus je moet doen wat het beste voor je werkt.
Met dat in je gedachten heb ik een paar handige tips samengesteld voor je title-tags per pagina:
Voorpagina en servicepagina's:
Voor de hoofdpagina's van de site moet je beslissen wat belangrijk is voor jouw en je klanten.
Als je een extreem sterk merk hebt dat voorloopt op de services die je aanbiedt, moet je dat op de voorkant van de title-tag op al je pagina's plaatsen, en de paginatitel erna.
Met "sterk" bedoel ik "Coca Cola" sterk. Als je niet bij de grote jongens hoort heeft het niet veel zin in Mensen zijn eerder geneigd te zoeken naar wat je doet dan naar wie je bent.
Dus, meestal, wil je je bedrijfsnaam aan het einde van je titel voor deze pagina's zetten.
Blogberichten en artikelen:
Voor deze pagina's moet je overwegen waar je het over hebt en wat je probeert over te brengen aan de bezoeker.
In de meeste gevallen wil je de bedrijfsnaam om een aantal redenen niet vermelden.
-
De bedrijfsnaam in de titel kan anderen ervan weerhouden om deze te delen, vooral concurrenten.
-
Je moet elk beetje kracht uit die headlines halen voor je artikelen, dus je zult al die personages willen gebruiken en ervoor zorgen dat je titel mensen zal verleiden.
-
De blogposts en artikelen moeten altruïstisch zijn en geschreven om te helpen, niet om te promoten.