22 april1 minuten leestijd
22 april1 minuten leestijd
Aan John Mueller van Google werd de volgende vraag gesteld:

"Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites."

Als antwoord zegt Mueller "ja". Gestructureerde JSON-LD-gegevens kunnen absoluut in de kop of het hoofdgedeelte van de pagina worden ingevoegd. Net zoals de persoon die de vraag heeft gesteld, heeft aangenomen, het werkt hoe dan ook prima. JSON-LD kan ook met JavaScript in pagina's worden ingevoegd, als dat is wat er beter bij uw pagina's past.

Wat is het verschil tussen JSON-LD en andere gestructureerde gegevenstypen?
Voordat hij de vraag beantwoordde, gaf Mueller een korte uitleg van elk type gestructureerde gegevens en hoe ze van elkaar verschillen.

Naast JSON-LD zijn er nog twee andere soorten gestructureerde gegevens. Dit zijn de verschillen tussen beide.
  • JSON-LD: een JavaScript-notatie die is ingesloten in een scripttag in de paginakop of hoofdtekst.
  • Microdata: een open-community HTML-mspecificatie die wordt gebruikt om gestructureerde gegevens in HTML-inhoud te nesten.
  • RDFA: een HTML5-extensie die linkgegevens ondersteunt via aanvullende attributen die zijn toegevoegd aan bestaande HTML-tags op de pagina.
Hoewel al deze soorten gestructureerde gegevens acceptabel zijn om te gebruiken, is Mueller bekend dat Google de voorkeur geeft aan het gebruik van JSON-LD.

  • 16 november1 minuten leestijd
    Word beter gevonden op Google met Structured Data
    Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om zaken beter te begrijpen.
  • 20 maart5 minuten leestijd
    Hoe moet ik mijn website aanmelden bij google
    Weten hoe websites en individuele pagina's moeten worden ingediend bij zoekmachines is belangrijk voor SEO.
  • 27 april5 minuten leestijd
    13 geweldige gratis Chrome-extensies voor SEO
    Elke SEO-tool is anders. Sommige hebben betere zoekwoordgegevens, andere hebben betere linkgegevens, andere geven betere technische suggesties, met andere woorden, er is geen perfecte tool.
  • 16 november1 minuten leestijd
    De belangrijkste dos en donts voor jouw e-mail nieuwsbrief
    Sinds de uitvinding van de e-mail nieuwsbrief, is de plank al talloze keren misgeslagen. Zelfs door gerenommeerde partijen welteverstaan, daarom de de grootste do’s en don’ts voor het creëren van een e-mail nieuwsbrief.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 redenen waarom je aan seo moet doen
    Met alle updates die Google en andere grote internetbedrijven doorvoeren, is het haast niet voor te stellen dat online marketeers niet continu bezig zijn met SEO. Hiermee bedoel ik niet alleen het optimaliseren van content, maar ook het optimaliseren van de totale gebruikerservaring van je website. Twijfel jij nog over de toegevoegde waarde van SEO? Check dan deze 6 redenen waarom je vandaag nog serieus met SEO aan de slag moet gaan!
  • 16 november1 minuten leestijd
    Chunken voorkomt chaos op je website
    Van chaos naar orde op je site.
    Online hebben orde en chaos duidelijke effecten op het gedrag van je website bezoekers. Maar hoe verhoog je de gebruikservaring, zonder de hoeveelheid informatie op de website te vermindere