22 april1 minuten leestijd
22 april1 minuten leestijd
Aan John Mueller van Google werd de volgende vraag gesteld:

"Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites."

Als antwoord zegt Mueller "ja". Gestructureerde JSON-LD-gegevens kunnen absoluut in de kop of het hoofdgedeelte van de pagina worden ingevoegd. Net zoals de persoon die de vraag heeft gesteld, heeft aangenomen, het werkt hoe dan ook prima. JSON-LD kan ook met JavaScript in pagina's worden ingevoegd, als dat is wat er beter bij uw pagina's past.

Wat is het verschil tussen JSON-LD en andere gestructureerde gegevenstypen?
Voordat hij de vraag beantwoordde, gaf Mueller een korte uitleg van elk type gestructureerde gegevens en hoe ze van elkaar verschillen.

Naast JSON-LD zijn er nog twee andere soorten gestructureerde gegevens. Dit zijn de verschillen tussen beide.
  • JSON-LD: een JavaScript-notatie die is ingesloten in een scripttag in de paginakop of hoofdtekst.
  • Microdata: een open-community HTML-mspecificatie die wordt gebruikt om gestructureerde gegevens in HTML-inhoud te nesten.
  • RDFA: een HTML5-extensie die linkgegevens ondersteunt via aanvullende attributen die zijn toegevoegd aan bestaande HTML-tags op de pagina.
Hoewel al deze soorten gestructureerde gegevens acceptabel zijn om te gebruiken, is Mueller bekend dat Google de voorkeur geeft aan het gebruik van JSON-LD.

  • 14 februari4 minuten leestijd
    Waarom je een Progressive Web App moet hebben
    Zijn Progressive Web Apps (of kortweg PWA) de toekomst van webontwikkeling? Hun belangrijkste verkoopargument is een soepele uitvoering op elk apparaat en de technologie die is gebaseerd op het idee om de webbrowser als een besturingssysteem te behandelen.
  • 02 januari2 minuten leestijd
    Google Webmaster Tools: Handleiding en Tips
    Google Webmaster Tools is een platform waarmee je je website kunt laten communiceren met Google.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen
    Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het mkb in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen.
  • 24 april5 minuten leestijd
    10 onwaarheden voor linkbuilding die u moet negeren
    Hoewel linkbuilding al meer dan een decennium een ​​vak is, is het duidelijk dat er nog steeds een enorme verwarring bestaat.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger
    E-mailmarketing is nog altijd een van de betere kanalen als het gaat om return on investment. Volgens John Thies van Email on Acid levert iedere dollar uitgegeven aan e-mailmarketing 40 dollar op.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Klaar voor Mobile-First Index van Google
    Google stelt de organische zoekresultaten nu nog samen op basis van de desktop-variant van websites. Met mobile-first indexing zal Google binnenkort de mobiele variant van websites gaan gebruiken voor het opstellen van de zoekresultaten.