22 april1 minuten leestijd
22 april1 minuten leestijd
Aan John Mueller van Google werd de volgende vraag gesteld:

"Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites."

Als antwoord zegt Mueller "ja". Gestructureerde JSON-LD-gegevens kunnen absoluut in de kop of het hoofdgedeelte van de pagina worden ingevoegd. Net zoals de persoon die de vraag heeft gesteld, heeft aangenomen, het werkt hoe dan ook prima. JSON-LD kan ook met JavaScript in pagina's worden ingevoegd, als dat is wat er beter bij uw pagina's past.

Wat is het verschil tussen JSON-LD en andere gestructureerde gegevenstypen?
Voordat hij de vraag beantwoordde, gaf Mueller een korte uitleg van elk type gestructureerde gegevens en hoe ze van elkaar verschillen.

Naast JSON-LD zijn er nog twee andere soorten gestructureerde gegevens. Dit zijn de verschillen tussen beide.
  • JSON-LD: een JavaScript-notatie die is ingesloten in een scripttag in de paginakop of hoofdtekst.
  • Microdata: een open-community HTML-mspecificatie die wordt gebruikt om gestructureerde gegevens in HTML-inhoud te nesten.
  • RDFA: een HTML5-extensie die linkgegevens ondersteunt via aanvullende attributen die zijn toegevoegd aan bestaande HTML-tags op de pagina.
Hoewel al deze soorten gestructureerde gegevens acceptabel zijn om te gebruiken, is Mueller bekend dat Google de voorkeur geeft aan het gebruik van JSON-LD.

  • 16 januari10 minuten leestijd
    De beste google SEO tips 2019
    We hebben onlangs 1 miljoen zoekresultaten van Google geanalyseerd om de vraag te beantwoorden: Welke factoren spelen een belangrijke rol bij het behalen van hoge posities in Google. We hebben gekeken naar inhoud. We hebben gekeken naar backlinks. En we hebben zelfs gekeken naar de snelheid van de site.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Chunken voorkomt chaos op je website
    Van chaos naar orde op je site.
    Online hebben orde en chaos duidelijke effecten op het gedrag van je website bezoekers. Maar hoe verhoog je de gebruikservaring, zonder de hoeveelheid informatie op de website te vermindere
  • 16 november2 minuten leestijd
    SSL-veilige website. Goed geregeld
    SSL-veiligheid van websites: dat klinkt misschien als technisch gedoe, maar SSL zorgt er op internet voor dat je persoonlijke gegevens niet in verkeerde handen komen. En daar is iedereen bij gebaat. Daarom vertellen wij je met dit blog graag een beetje bij als het gaat over de betrouwbaarheid van je websites.
  • 02 januari3 minuten leestijd
    Wat is Social Selling Index en hoe gebruik ik het
    LinkedIn heeft sinds enige tijd een metric ingesteld genaamd de Social Selling Index, ook wel de SSI.
    Dit is een waarde die aangeeft hoe goed jij bent met Social Selling.
  • 16 november1 minuten leestijd
    De belangrijkste dos en donts voor jouw e-mail nieuwsbrief
    Sinds de uitvinding van de e-mail nieuwsbrief, is de plank al talloze keren misgeslagen. Zelfs door gerenommeerde partijen welteverstaan, daarom de de grootste do’s en don’ts voor het creëren van een e-mail nieuwsbrief.
  • 16 november5 minuten leestijd
    Webportaal - Wat kun je er mee
    Een webportaal is een speciaal ontworpen website die vaak dient als enig toegangspunt voor informatie. Het kan ook worden beschouwd als een bibliotheek met gepersonaliseerde en gecategoriseerde inhoud. Een webportaal helpt bij het zoeken in navigatie, personalisatie, notificatie en informatie-integratie en biedt vaak functies als taakbeheer, samenwerking en bedrijfsintelligentie en applicatie-integratie.