22 april1 minuten leestijd
22 april1 minuten leestijd
Aan John Mueller van Google werd de volgende vraag gesteld:

"Is het mogelijk om gestructureerde JSON-gegevens onder in plaats van de? Het lijkt goed te werken voor veel websites."

Als antwoord zegt Mueller "ja". Gestructureerde JSON-LD-gegevens kunnen absoluut in de kop of het hoofdgedeelte van de pagina worden ingevoegd. Net zoals de persoon die de vraag heeft gesteld, heeft aangenomen, het werkt hoe dan ook prima. JSON-LD kan ook met JavaScript in pagina's worden ingevoegd, als dat is wat er beter bij uw pagina's past.

Wat is het verschil tussen JSON-LD en andere gestructureerde gegevenstypen?
Voordat hij de vraag beantwoordde, gaf Mueller een korte uitleg van elk type gestructureerde gegevens en hoe ze van elkaar verschillen.

Naast JSON-LD zijn er nog twee andere soorten gestructureerde gegevens. Dit zijn de verschillen tussen beide.
  • JSON-LD: een JavaScript-notatie die is ingesloten in een scripttag in de paginakop of hoofdtekst.
  • Microdata: een open-community HTML-mspecificatie die wordt gebruikt om gestructureerde gegevens in HTML-inhoud te nesten.
  • RDFA: een HTML5-extensie die linkgegevens ondersteunt via aanvullende attributen die zijn toegevoegd aan bestaande HTML-tags op de pagina.
Hoewel al deze soorten gestructureerde gegevens acceptabel zijn om te gebruiken, is Mueller bekend dat Google de voorkeur geeft aan het gebruik van JSON-LD.

  • 16 november1 minuten leestijd
    Ondernemingen laten wel heel veel SEO-kansen liggen
    Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het mkb in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen.
  • 16 januari10 minuten leestijd
    De beste google SEO tips 2019
    We hebben onlangs 1 miljoen zoekresultaten van Google geanalyseerd om de vraag te beantwoorden: Welke factoren spelen een belangrijke rol bij het behalen van hoge posities in Google. We hebben gekeken naar inhoud. We hebben gekeken naar backlinks. En we hebben zelfs gekeken naar de snelheid van de site.
  • 15 augustus5 minuten leestijd
    6 redenen waarom Redesigns jouw SEO resetten
    Zoekmachineoptimalisatie (SEO) steunt op drie kernpijlers: de relevantie van de content voor de zoekopdracht van de zoeker, de technische mogelijkheid om die content te crawlen en te indexeren, en de autoriteit die wordt verdiend door backlinks.
  • 01 januari1 minuten leestijd
    DNS instellingen voor mail
  • 16 november1 minuten leestijd
    9 factoren die de waarde van een link bepalen
    Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 eenvoudige technieken om de conversie van je website te boosten
    Zes supereenvoudige technieken leiden direct tot meer conversie van de website. En het leuke: iedereen kan ze toepassen.