02 januari2 minuten leestijd
02 januari2 minuten leestijd
Google Webmaster Tools is een platform waarmee je je website kunt laten communiceren met Google. Zo zal Google jou vertellen of ze je website correct kunnen indexeren, of de structuur van je website duidelijk is en of ze gecharmeerd zijn van je backlink-praktijken, of niet. Daarnaast kun je 404fouten herstellen en sitemaps doorgeven.

Als website eigenaar is het cruciaal om alle statistieken van je website inzichtelijk te hebben en daarbij ook te weten hoe goed je website het doet in Google. Het valt me op dat veel website eigenaren niet goed weten hoe goed hun website scoort in de ogen van Google en wat eventueel verbeterpunten zijn.

Natuurlijk is het belangrijk dat je constant bezig bent met de zoekmachine optimalisatie van je website, dit kun je alleen al doen door te blijven bloggen. Werken aan zoekmachine optimalisatie heeft echter weinig zin als je niet weet hoe Google je website ziet. Daarvoor heb je Google Webmastertools nodig. Wat doet Google Webmastertools?> In Webmastertools kun je vele verschillende aspecten van je website bekijken zoals:

 

  • Over welke onderwerpen Google denkt dat je website gaat
  • Hoeveel backlinks je hebt en van waar die komen
  • Bij welke zoekopdrachten jouw website in Google werd vertoond
  • Of er ook fouten in de code van je website zitten
  • Hoe snel je website laadt en hoe goed Google dat vindt
  • Hoeveel pagina’s van je website Google heeft opgenomen
  • Of Google in het bezit is van een sitemap van je website
  • Welke extra “sitelinks” Google vertoont bij je website in de zoekresultaten
  • en nog veel meer
Waarom is dit zo interessant? De reden dat ik dit zo interessant vind is dat het je inzicht geeft in hoe Google je website ziet en hoe goed je website het doet bij Google. Ik hoor dat liever van Google dan dat ik zelf moet gissen en hier mijn beslissingen op moet baseren. Mochten er fouten in de code van mijn website zitten dan kan ik mijn technische man op de hoogte stellen dat er reparatiewerkzaamheden moeten plaatsvinden.

 



Ook het beheren van de zogenaamde sitelinks kun je hier doen. Ik raad je aan om vandaag nog Webmastertools te integreren op je website. Webmastertools is niet iets wat je elke dag hoeft te checken maar eens in de week voldoet prima om een goed beeld van je website in Google te krijgen.
  • 29 maart1 minuten leestijd
    Chrome gaat standaard https in adresbalk gebruiken
    De volgende versie van Google Chrome zal standaard https in de adresbalk gebruiken.
  • 16 november2 minuten leestijd
    Wat is Lorem ipsum en waar komt het vandaan
    Iedereen heeft ergens "Lorem ipsum" gelezen of zelfs gebruikt. Maar waar komt de uitdrukking precies vandaan en wat zou het betekenen?
  • 16 november5 minuten leestijd
    Webportaal - Wat kun je er mee
    Een webportaal is een speciaal ontworpen website die vaak dient als enig toegangspunt voor informatie. Het kan ook worden beschouwd als een bibliotheek met gepersonaliseerde en gecategoriseerde inhoud. Een webportaal helpt bij het zoeken in navigatie, personalisatie, notificatie en informatie-integratie en biedt vaak functies als taakbeheer, samenwerking en bedrijfsintelligentie en applicatie-integratie.
  • 02 april10 minuten leestijd
    50 manieren om SEO op de pagina te verbeteren in 2020
    De grootste rankingfactoren die de zoekresultaten domineren, zijn de inhoud die u publiceert en de kwaliteit van de backlinks die naar uw website verwijzen.
  • 16 november2 minuten leestijd
    Wat is mijn IP adres
    Zoek uw eigen IP adres op. Dit adres is statisch of dynamisch, afhankelijk van uw internetprovider. Een statisch IP adres blijft continu hetzelfde, terwijl een dynamisch IP adres regelmatig verandert.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger
    E-mailmarketing is nog altijd een van de betere kanalen als het gaat om return on investment. Volgens John Thies van Email on Acid levert iedere dollar uitgegeven aan e-mailmarketing 40 dollar op.