9 factoren die de waarde van een link bepalen
maandag 13 augustus 2018 in SEO - Marketing

9 factoren die de waarde van een link bepalen

Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren. Liever één kwalitatieve vermelding dan tien laagwaardige- of zelfs spamachtige links. En natuurlijk: niet manipuleren, over-optimaliseren of betalen als het gaat om, de besmette woorden, ‘link building’. Maar waar letten we in de praktijk nu eigenlijk op als het gaat om de waarde van een link?

Dat links nog altijd de fundering vormen voor de algoritmes en indexen van zoekmachines, moge geen verassing meer zijn. Dit zal de komende jaren ook niet snel veranderen. Echter, de exacte waarde van een link kan nogal verschillen. Sommige links doen bovendien meer kwaad dan goed en kunnen de organische posities van je site effectief schaden. Het aspect van kwaliteit wordt vaak uit het oog verloren bij link building campagnes, waardoor link building minder effectief is dan beoogd.

Lees het hele artikel op emerce.nl