02 april10 minuten leestijd
02 april10 minuten leestijd
Bijna alles wat we dagelijks doen, is op de een of andere manier geïntegreerd met een website, een app of online zoekopdrachten. Voor de meeste bedrijven is het genereren van leads van Google hun belangrijkste bron voor nieuwe klanten. Het is een feit dat elke website zijn SEO op de pagina kan verbeteren voor zoekwoorden die de juiste bezoekers aantrekken.

De grootste rankingfactoren die de zoekresultaten domineren, zijn de inhoud die u publiceert en de kwaliteit van de backlinks die naar uw website verwijzen. Gelukkig voor website-eigenaren is inhoud een van de dingen waar je directe controle over hebt.

On-page optimalisatie is een cruciaal aspect om ervoor te zorgen dat uw pagina de juiste zoekwoorden target om het juiste type verkeer aan te trekken. Voeg de classificatiesignalen toe en verbeter deze die uw site laat zien voor een specifiek zoekwoord om het potentieel van uw website voor het genereren van leads te maximaliseren.

De volgende infographic bevat 50 verschillende manieren waarop u uw SEO op de pagina kunt verbeteren.

Titeloptimalisatie
Uw titel is het eerste waar de meeste mensen naar zullen kijken in een zoekresultaat. Voeg uw zoekwoord toe aan het begin van uw titel. Houd de lengte van uw titel op 60 tekens om te voorkomen dat deze wordt afgesneden in de zoekresultaten.

De titel is de belangrijkste kop van uw pagina en moet daarom worden ingepakt in h1-tags. De meeste CMS-software tagt de titel automatisch, dus u hoeft zich er geen zorgen over te maken als u WordPress, Joomla, Wix of Squarespace gebruikt.

Optimaliseer uw URL
De extensie die u aan uw pagina geeft, is een belangrijk beschrijvend detail voor gebruikers en zoekmachines. Gebruik de optie postname in uw permalink-instellingen en zorg ervoor dat uw URL uw trefwoord bevat

Gebruikers moeten een idee krijgen van waar uw pagina over gaat door de URL te lezen. Beperk de URL tot vijf woorden om de kracht van uw zoekwoordbeschrijving te maximaliseren. In het ideale geval moet uw URL minder dan 90 tekens bevatten om de SEO op de pagina te verbeteren.

Gebruik beschrijvende ondertitels
Gebruik uw ondertitels om uw inhoud te segmenteren in de belangrijkste delen van uw pagina. Gebruik h2-, h3-, h4-tags om aan zoekmachines te signaleren hoeveel belangrijkheid elke kop vertegenwoordigt.

Wanneer gebruikers door de pagina scannen, moeten ze een nauwkeurig overzicht krijgen van de inhoud. Wat goed is voor gebruikers, is goed voor zoekmachines

Voeg uw zoekwoord en varianten van uw zoekwoord ten minste een of meerdere keren toe, afhankelijk van de lengte van uw artikel.

Publiceer zoekwoordrijke inhoud voor gebruikers
Dankzij updates zoals Hummingbird en BERT konden zoekmachines de betekenis nauwkeurig uit tekst halen. Er is geen vervanging voor beschrijvende inhoud van hoge kwaliteit. Ondanks dit feit is het nog steeds een goede gewoonte om uw zoekwoord in de eerste alinea op te nemen.

Het is logisch dat uw doelzoekwoord door uw inhoud op een natuurlijke, gemoedelijke toon wordt herhaald. Uw zoekwoord moet ten minste meerdere keren in de hele inhoud van de inhoud voorkomen.

Vermijd over-optimalisatie van uw inhoud door het vullen van zoekwoorden. Elk onnatuurlijk en geforceerd gebruik van een doelzoekwoord kan een negatief effect hebben op de optimalisatie van uw pagina.

Inhoud die voldoet aan de zoekintentie, scoort hoog. Dit betekent dat wanneer u een specifiek zoekwoord target, u ervoor zorgt dat u de meest voor de hand liggende en meest gezochte onderwerpen en subonderwerpen behandelt die aan de vraag van de gebruiker zouden voldoen.

Het doel is om van uw website de laatste bestemming van de zoekopdracht van een gebruiker te maken, omdat u hun vraag goed hebt beantwoord.

Afbeeldingen
Ondanks de enorme sprong voorwaarts in het vermogen van een zoekmachine om betekenis te extraheren, vertrouwen zoekmachines nog steeds op uw input om de betekenis van een afbeelding te bepalen.

Gebruik trefwoordrijke beschrijvingen in de alt-tags voor afbeeldingen om zoekmachines de beoogde betekenis te geven die uw afbeelding vertegenwoordigt en om uw SEO op de pagina te verbeteren.

Neem uw trefwoord op in de bestandsnaam.
Vul bijschriften in en geef uw afbeelding een geschikte titel om de optimalisatie te verbeteren. Dit geeft meer informatie voor zoekmachines om uw afbeelding correct te categoriseren.
Uitgaande links

Er zijn veel aanwijzingen dat het linken naar autoriteitssites de optimalisatie van uw pagina verbetert. Door te linken naar een pagina die helpt om het begrip van de gebruiker voor een bepaald onderwerp te vergroten, wordt de geloofwaardigheid vergroot en wordt de relevantie van uw trefwoordonderwerp aangegeven.

Inkomende links
De links die naar uw pagina verwijzen, hebben een grote invloed op uw optimalisatie. Gebruik beschrijvende ankertekst om te bepalen welke zoekwoorden uw pagina het beste vertegenwoordigt.

Hoewel ankertekst voor zoekwoorden de optimalisatie van uw pagina zal verbeteren, zal het overmatig gebruik van ankertekstlinks die zijn geoptimaliseerd voor zoekwoorden een negatief effect hebben op uw positie.

Webmasters moeten een interne en externe koppelingsstrategie implementeren om een ??optimale SEO op de pagina te bereiken.

Paginasnelheid
We zijn ver in een tijdperk waarin paginasnelheid het verschil kan maken bij het doen van een verkoop - of zelfs het vasthouden van de aandacht van een gebruiker. Weet je nog de laatste keer dat je een minuut hebt gewacht op het laden van een pagina? Ik ook niet. Niemand wacht meer op langzame websites.

Als uw pagina niet binnen 3 seconden wordt geladen, verliest u een percentage van het verkeer dat op uw site terechtkomt.

Als uw site super traag is, wordt u geconfronteerd met een probleem dat uw ranking beïnvloedt omdat het bijdraagt ??aan een slechte gebruikerservaring.

Houd uw afbeeldingen gecomprimeerd, verminder het aantal HTML-verzoeken, inline JavaScript en CSS, gebruik plug-ins en CDN's om een acceptabele laadtijd van de pagina te behouden .

Correct gebruik van omleidingen
Bij het verwijderen of samenvoegen van inhoud is het raadzaam om een ??301-omleiding te gebruiken om verkeer van de oude URL naar de nieuwe door te sturen. Vermijd het gebruik van 302-omleidingen en het gebruik van omleidingsketens. Uw omleidingen moeten een gebruiker rechtstreeks van de ene URL naar de nieuwe pagina leiden.

Gebroken links
Wanneer een gebruiker op een link klikt en naar een foutmelding wordt geleid, vermindert dit zijn gebruikerservaring. De opeenhoping van verbroken links heeft een negatieve invloed op de rangorde. Alle links moeten een gebruiker naar een bestemming brengen die zijn gebruikerservaring verbetert in plaats van deze te ondermijnen.

Voer site-audits uit om gebroken links te identificeren en te repareren. Controleer zowel inkomende als uitgaande links met software zoals Ahrefs en Screaming Frog.

Gebruik 301-omleidingen voor de verbroken interne links. Vervang alle verbroken uitgaande links door nieuwe URL's naar autoriteitssites.

Toegankelijk voor zoekmachines
Elke pagina op uw site moet met minder dan 4 klikken vanaf elke locatie op de site worden geopend. Uw pagina moet kunnen worden geïndexeerd door zoekmachines, wat kan worden belemmerd door het robots.txt-bestand.

Site-audits zullen identificeren welke pagina's worden geïndexeerd en welke niet indexeerbaar zijn. Je kunt deze informatie ook vinden in Google Search Console onder het tabblad fouten .

Neem schema op
Gebruik schema om uw pagina geschikt te maken voor rich snippets. Het gebruik van Schema beschrijft beter wat uw pagina gaat over zoekmachines en zorgt voor een beter begrip van de inhoud.

Het gebruik van JSON-LD is de door Google aanbevolen scripttaal en zorgt voor snellere verwerking.

Responsief en gemaakt voor mobiel
Uw pagina's moeten zijn gemaakt voor mobiele gebruikers, vooral omdat de mobiele versie nu de eerste versie is die door Google wordt geïndexeerd.

Gebruikers moeten dezelfde functionaliteit op verschillende schermformaten ervaren. Uw inhoud moet gemakkelijk te lezen zijn en de lay-out opnieuw formatteren op basis van de schermgrootte.

Controleer de mobiele score van uw site op de mobielvriendelijke test van Google en breng de nodige wijzigingen aan in het rapport.

Hoogwaardige en deelbare inhoud
De term 'hoge kwaliteit' is een term die we veel gebruiken om te beschrijven hoe inhoud moet worden geschreven. De waarheid is dat inhoud unieke waarde moet bieden en aantrekkelijk genoeg moet zijn voor gebruikers om deze met anderen te willen delen.

We halen waarde uit content die onderhoudend, leerzaam en informatief is. Het gebruik van afbeeldingen, video, audio en interactieve media dragen allemaal bij aan een kwalitatief hoogstaand stuk inhoud.

Een webpagina van hoge kwaliteit kan gemakkelijk worden gelezen door gebruikers op een leesniveau van het 8e tot 9e leerjaar. Het Fleischman-scoresysteem scoort inhoud op basis van hoe moeilijk de pagina te lezen is.

Om ervoor te zorgen dat inhoud gemakkelijk kan worden gedeeld, moeten er pictogrammen voor sociaal delen zijn waarmee gebruikers berichten op het juiste sociale mediaplatform kunnen plaatsen.

Verbeter uw SEO op de pagina
Het lijdt geen twijfel dat SEO op de pagina nodig is om uw website op de eerste pagina van Google te rangschikken . Naarmate zoekmachines hun mogelijkheden blijven uitbreiden, wordt elk aspect van het optimaliseren van uw webpagina minder bespreekbaar om een ??hoge positie te behouden.

Neem elk element van on-page optimalisatie op in uw contentcreatie. Maak zeer concurrerende, gerichte pagina's die zijn gebouwd om lang mee te gaan op de eerste pagina met zoekresultaten.
  • 16 november1 minuten leestijd
    6 redenen waarom je aan seo moet doen
    Met alle updates die Google en andere grote internetbedrijven doorvoeren, is het haast niet voor te stellen dat online marketeers niet continu bezig zijn met SEO. Hiermee bedoel ik niet alleen het optimaliseren van content, maar ook het optimaliseren van de totale gebruikerservaring van je website. Twijfel jij nog over de toegevoegde waarde van SEO? Check dan deze 6 redenen waarom je vandaag nog serieus met SEO aan de slag moet gaan!
  • 29 april10 minuten leestijd
    Hoe u uw crawlbudget kunt optimaliseren
    Google crawlt niet altijd elke pagina op een site onmiddellijk. Soms kan het zelfs weken duren. Dit kan uw SEO-inspanningen in de weg staan.
  • 02 januari2 minuten leestijd
    Google Webmaster Tools: Handleiding en Tips
    Google Webmaster Tools is een platform waarmee je je website kunt laten communiceren met Google.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Wat je moet weten over structured data
    Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan
  • 16 november1 minuten leestijd
    9 factoren die de waarde van een link bepalen
    Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren.
  • 16 november5 minuten leestijd
    Webportaal - Wat kun je er mee
    Een webportaal is een speciaal ontworpen website die vaak dient als enig toegangspunt voor informatie. Het kan ook worden beschouwd als een bibliotheek met gepersonaliseerde en gecategoriseerde inhoud. Een webportaal helpt bij het zoeken in navigatie, personalisatie, notificatie en informatie-integratie en biedt vaak functies als taakbeheer, samenwerking en bedrijfsintelligentie en applicatie-integratie.