08 februari6 minuten leestijd
08 februari6 minuten leestijd
76% meer conversies, 30% snelheidsverbetering, 88% prestatieverbetering, vijf keer lager gegevensgebruik en 23% toename van het aantal mobiele zoekopdrachten. Deze voordelen zijn genoten door de grote spelers in de wereldwijde digitale economie, waaronder Twitter, Washington Post, Forbes en Virgin America. Hoe? Ze hebben PWA's gebruikt in hun toepassingen.

PWA staat voor een app die in uw systeem kan worden geïnstalleerd. Het gebruikt de gegevens die in de cache zijn opgeslagen tijdens uw eerdere interacties ermee om offline werken of zonder een stabiele internetverbinding mogelijk te maken.

Progressive Web Apps (PWA's) transformeren de werkwijzen en standaarden van het mobiele web in native app-achtige ervaringen die in staat zijn om de transactieverwerking voor mobiele shoppers, zoeken op sites en serviceverlening te versnellen tot niveaus die consistent zelfs de meest responsieve verouderde sites overtreffen.

Nexxite bouwt digitale producten waarmee mensen de dingen anders kunnen doen. Deel uw uitdaging met ons team en wij zullen met u samenwerken om een ​​revolutionair digitaal product te leveren.

Alibaba
Kopers uit meer dan 150 landen die op het platform handelen en meer dan 200 landen en regio's bedienen, is Alibaba 's werelds grootste B2B-marktplaats voor fabrikanten, leveranciers, importeurs en exporteurs.

Voor Alibaba.com was een Progressive Web App de meest overtuigende brug tussen de gebruikers van hun native app en het mobiele web. De PWA-strategie resulteerde in een toename van 76% van de totale conversies (direct contact met een leverancier) in browsers.

Functies zoals "Add to HomeScreen" leidden tot een maandelijkse toename van actieve gebruikerspercentages met 14% op iOS en 30% op Android-apparaten .

Fandango
Ontwikkelaars die voor Fandango werken, hebben een lange geschiedenis van agile ontwikkeling, continue integratie en wekelijkse releases. De beweging naar mobiele UX-integratie begon met een schema waarmee Twitter-gebruikers kaartjes konden kopen met één klik. Bovendien test het bedrijf een systeem waarbij een smartphonebeeld kan dienen als een digitaal bioscoopticket.

De Fandango Progressive Web App haalt een snelheidsverbetering van 30% ten opzichte van het laden van de desktopwebsite en een stijging van 50% ten opzichte van de native apps voor Android en iOS. Maar de prestaties van de bèta (ongeveer zes maanden online) op de Lighthouse-index konden enkele ontwikkelaarsinvoer gebruiken, met een score van 17/100 voor de levering van de eerste interactieve pagina. Toegegeven, dit komt voornamelijk door het aantal afbeeldingen (bijv. Filmposters). PWA scoort 100/100 voor zijn tekstcompressie, WebP-afbeeldingen en de mogelijkheid om enorme netwerkbelastingen te vermijden.

Flipkart
Na een app-only strategie in 2015, heeft Flipkart (de grootste eCommerce-site van India) Progressive Web App-technologie gebruikt om bezoekers in staat te stellen offline te werken, direct toegang tot het mobiele internet te krijgen en hun betrokkenheid te vergroten.

Hun Flipkart Lite-app heeft een driemaal lager gegevensgebruik dan zijn native mobiele voorganger en heeft een 40% hoger herbetrokkenheidscijfer bij de first-time bezoekers gegenereerd . In vergelijking met de vorige mobiele ervaring is de tijd die op de site is doorgebracht verdrievoudigd. Het pictogram "Toevoegen aan startscherm" heeft een 70% hogere conversieratio gegenereerd ..

Forbes
Bekend om zijn overbodige offertes, talrijke advertenties en trage laadtijden, Forbes.com wendde zich tot Progressive Web Apps voor zijn nieuwe mobiele site die - zegt Forbes - in 0,8 seconden kan worden geladen (in vergelijking met de 3-12 seconden van zijn vorige mobiele telefoon) ervaring).

De Forbes-site bevat een nieuw verhaalformaat genaamd Cards, dat is gebaseerd op de indeling van Snapchat-verhalen. Kaarten kunnen worden doorgenomen en kunnen foto's, video, infographics of quizzen bevatten. Verder ontwikkelde Forbes Fluid, een nieuw formaat voor interne advertenties die zijn ontworpen voor sneller laden op mobiele apparaten.

Jumia Travel
Consistent een van de best beoordeelde PWA's voor eCommerce, Jumia Travel richt zich voornamelijk op vakantiegangers en zakenreizigers op het Afrikaanse continent. Met ongeveer 95% van de potentiële reizigers in de meest bevolkte natie van Afrika, Nigeria, die de voorkeur geeft aan een browser boven een mobiele app, heeft een zeer geoptimaliseerde Progressive Web App-ervaring voor het bedrijf vruchten afgeworpen.

De PWA van Jumia gebruikt vijf keer minder gegevens dan de eigen apps voor iOS of Android en weerspiegelt een twaalfvoudige toename van het verkeer. De conversietarieven voor PWA- transacties zijn met 30% gestegen en het bouncepercentage op de mobiele site van Jumia Travel is met 50% gedaald .

Lancôme
Lancôme, een van 's werelds toonaangevende merken van luxe schoonheidsproducten, vond het nodig om zijn spel voor mobiele gebruikers te verbeteren toen het conversiepercentage voor mobiel internet slechts 15% bedroeg, tegenover 38% voor winkelwagentjes op zijn desktopsite. Dit was voornamelijk te wijten aan de trage toegangs- en transactietijden voor mobiele bezoekers.

Lancôme lanceerde een PWA met Mobify, waarmee de tijd voor elke pagina op de site werd verlaagd om voor mobiele bezoekers actief te worden met 84% en de bouncepercentages met 15% . Het aantal mobiele sessies op de site van Lancôme steeg met 53% en de conversieratio's stegen met 17% . Hun PWA heeft een prestatiegraad van 94/100 op Lighthouse, een geautomatiseerde tool voor het verbeteren van de kwaliteit van webpagina's.

Ola
Met een cab-service die mobiliteit voor een miljard Indiërs mogelijk maakt, biedt Ola een PWA aan die naar verluidt 300 keer kleiner is dan het downloaden van de Android-app en 500 keer kleiner dan het downloaden van hun iOS-app . Herhaalde bezoeken aan de site verbruiken slechts 10 KB, en het lage gegevensverbruik van de app vertaalt zich in een eerste bezoek van 3,4 seconden en minder dan een seconde voor herhalingsbezoeken. Het is ook beschikbaar voor Windows Phone.

Tjilpen
Voor zijn maandelijkse wereldwijde gebruikersbestand van 328 miljoen (80% van hen op mobiel), werd Twitter Lite PWA de standaard mobiele webervaring voor alle gebruikers in april 2017. De nieuwe app vereist minder dan 3% van de opslagruimte op het apparaat die Twitter nodig heeft voor Android.

Kleinere mediabronnen en gegevens in de cache vertaalden zich in een beperktere gegevensconsumptie, wat leidde tot een 75% toename van het aantal tweets, 65% toename van pagina's per sessie en 20% afname van bouncepercentages.

Virgin America
"Gewijd aan het weer goed vliegen met gloednieuwe vliegtuigen, toegang tot internet, lederen stoelen en bekroonde service", wachtte Virgin America tot 2016 om het ecosysteem van de mobiele app te betreden op een markt waar 47% van de online shoppers routinematig verwacht dat een webpagina binnen twee seconden of minder wordt geladen. Erger nog, 53% van de door Google ondervraagde klanten zal een mobiele site verlaten als het meer dan drie seconden duurt om te laden, terwijl de gemiddelde mobiele pagina 22 seconden kost.

Native apps voor Android en iOS volgden, en met de acquisitie van het bedrijf door Alaska Airlines ging de mobiele site van Pura van Virgin America vijf maanden geleden online, met snelheidswinsten in het laden van pagina's van zijn mobiele UX van ongeveer 30% en 50% , vergeleken met zijn desktop-site en mobiele app-prestaties, respectievelijk. Op de Lighthouse-index scoort de Virgin America PWA (nog steeds officieel in de beta-fase) 81/100 op zijn tijd om een ​​interactieve pagina af te leveren, dus er is nog ruimte voor verbetering.

The Washington Post
In juni 2015 heeft The Washington Post samen met diverse andere uitgevers en technologiebedrijven het Accelerated Mobile Pages Project ontwikkeld, een Progressive Web App-ontwikkelingsplatform waarmee The Post dagelijks meer dan 1.000 artikelen publiceert, met gemiddelde laadtijden van 400 milliseconden - een 88% prestatieverbetering ten opzichte van hun traditionele mobiele website.

PWA-technologie heeft ook een toename van 23% gezien in het aantal gebruikers van mobiele zoekopdrachten dat binnen zeven dagen naar de site terugkeert.


Ook een website laten maken? Hoger in de zoekmachines? of gewoon een converterende video
Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies!
  • 16 november1 minuten leestijd
    De belangrijkste dos en donts voor jouw e-mail nieuwsbrief
    Sinds de uitvinding van de e-mail nieuwsbrief, is de plank al talloze keren misgeslagen. Zelfs door gerenommeerde partijen welteverstaan, daarom de de grootste do’s en don’ts voor het creëren van een e-mail nieuwsbrief.
  • 16 november2 minuten leestijd
    SSL-veilige website. Goed geregeld
    SSL-veiligheid van websites: dat klinkt misschien als technisch gedoe, maar SSL zorgt er op internet voor dat je persoonlijke gegevens niet in verkeerde handen komen. En daar is iedereen bij gebaat. Daarom vertellen wij je met dit blog graag een beetje bij als het gaat over de betrouwbaarheid van je websites.
  • 29 maart1 minuten leestijd
    Chrome gaat standaard https in adresbalk gebruiken
    De volgende versie van Google Chrome zal standaard https in de adresbalk gebruiken.
  • 16 november1 minuten leestijd
    Hoe optimaliseer je e-mail voor iedere ontvanger
    E-mailmarketing is nog altijd een van de betere kanalen als het gaat om return on investment. Volgens John Thies van Email on Acid levert iedere dollar uitgegeven aan e-mailmarketing 40 dollar op.
  • 02 januari5 minuten leestijd
    Wat is Duckduckgo en wat moet ik er mee
    Duckduckgo is een zoekmachine die zich onderscheidt van zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo, omdat het anoniem zoeken mogelijk maakt. Daarnaast houdt Duckduckgo geen profiel bij van jouw zoekopdrachten, zodat iedereen altijd dezelfde resultaten te zien krijgt.
  • 03 januari7 minuten leestijd
    10 webdesign trends voor 2019
    Hier zijn de voorspellingen voor de webtrends verzameld voor 2019, maar dit is zeker niet het laatste woord over creatieve innovatie. Want als er iets is dat we zeker kunnen zeggen over 2019, is het de laatste oproep voor ontwerpers om hun stempel op het decennium te drukken.