Marketing automation

Marketing automation inzetten voor je bedrijf

Ook voor jouw bedrijf kan het inzetten van marketing automation ontzettend veel betekenen. Met marketing automation, of inbound marketing, zorg je ervoor dat jouw bedrijf op het juiste moment de juiste persoon met de juiste content weet te verleiden. Marketing automation bureau Nexxite helpt jou graag bij het behalen van je doelen!


Centraal binnen marketing automation: de customer journey
Effectief nieuwe klanten werven door middel van marketing automation? Wij brengen de verschillende fases die jouw potentiële klanten afgaan in kaart met het See, Think, Do, Care model. Bovenaan de trechter zorgen we ervoor dat de juiste content, op het juiste moment én aan de juiste persoon wordt gepresenteerd en dat die potentiële klant gegevens achterlaat. Vanaf hier hebben we beet en laten we niet meer los.

Waarom marketing automation?
  • Meer- én loyalere klanten
  • Verhoging van de CTR in e-mails met maar liefst 250%
  • Een stijging in de conversieratio van gemiddeld 53%
  • Een stijging in de omzet die gemiddeld 3,1% hoger is dan bedrijven die geen marketing automation inzetten
  • Automatisch én efficiënt combineren van diverse online marketing technieken
  • Dus tijd voor andere werkzaamheden!

Roadmap

Bedrijfsanalyse maken
Voordat we een marketing automation strategie opzetten, analyseren we eerst jouw bedrijf. Wat voor producten en diensten lever je? Wat is de doelgroep en waar liggen mogelijkheden?

Customer journey in kaart brengen
Daarna gaan we kijken wat voor stappen de potentiële klant doorloopt voordat het overgaat tot een conversie. Hoe bekend is jouw bedrijf bij de doelgroep? Wat voor content is waardevol om aan te bieden en hoe houden we de potentiële nieuwe klant vast?

Marketing automation strategie
De marketing automation strategie baseren we aan de hand van het See, Think, Do, Care model. Met dit model bepalen we wat voor content, welke klant op welk moment gepresenteerd krijgt. Het doel is om de potentiële klant alle stappen van de funnel te laten doorlopen op weg naar een conversie.

Uitvoering strategie
Wanneer de marketing automation strategie is goedgekeurd en we alle benodigde content in huis hebben, is het tijd om de campagne te lanceren. Vanaf nu is het wachten tot we beet hebben en de eerste waardevolle prospects hun gegevens achterlaten.

Analyse en optimalisatie
Wij houden de prestaties van jouw marketing automation campagne goed in de gaten en waar nodig optimaliseren we de activiteiten. Daarnaast houden we jou goed op de hoogte van de resultaten en krijg je de rapportages iedere maand in je mailbox. We keep you posted!

Ons werk

Broodje Bruin 

Broodje Bruin 

Western Experience 

Western Experience 

Code Product Solutions 

Code PS 

Architecten 

Ruimtemakers 

Mooi verblijven in Valkenburg 

Hotel Monopole 

Maatspiegels op maat 

Maatspiegels 

Air to measure 

Rotodyne 

De mooiste keukens op maat 

Carmen Keukenstudio 

Classic Cars 

Marminicars 

Huisartspraktijk 

Zorg aan de Maas 

Heb je een vraag? Laat het ons weten...

Naam

Email

Bericht