Google shopping

Jouw producten in Google

Google Shopping Google Shopping is het advertentiekanaal van Google dat het meest gericht is op webshops. Gebruikers van de zoekmachine zien in één oogopslag welke producten aansluiten bij hun zoekresultaten. Daarbij worden de naam van het product, een afbeelding, de naam van de aanbieder én de prijs getoond. Zo ontvang je als webshop relevant websiteverkeer!

Hoge Return on Ad Spend
Voor onze Google Shopping klanten zien we vrijwel altijd een zeer positieve Return On Ad Spend (ROAS) ofwel het rendement op je advertentiekosten. Dat wil zeggen dat elke euro advertentiebudget geïnvesteerd in Google Shopping vaak meerdere euro’s aan omzet oplevert voor de webshop. Dit realiseren wij door middel van automatische biedstrategieën. Bij voldoende data kunnen wij Google vertellen hoeveel iedere euro moet opleveren. Vervolgens gaat het algoritme van Google te werk en optimaliseren wij iedere maand het account verder om zo tot de beste resultaten te komen.

Geschikt voor vrijwel elk CMS
Of je webshop nou draait op WooCommerce, Magento of SEOshop, wij kunnen je vrijwel altijd ondersteunen met het opzetten van de Google Shopping feed. Wanneer je weinig technische kennis hebt, nemen onze specialisten dit graag uit handen.

Gecertificeerd door Google
Je Shoppingcampagne wordt beheerd door AdWords specialisten die gecertificeerd zijn door Google. Hierdoor zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen Google Shopping en denken we mee hoe jouw webshop hier zijn voordeel mee kan doen.

Roadmap

Doelstellingen bepalen
Allereerst gaan we kijken hoeveel verkopen je nu behaalt en welke marketingmiddelen je hiervoor inzet. Op basis van deze gegevens formuleren we concrete doelstellingen zodat we het succes van de campagne kunnen meten.

Belangrijke productgroepen in kaart brengen
Op welke producten wordt het meest gezocht? Hoe vaak per maand? En is er concurrentie? Op basis van een strategisch onderzoek bepalen we samen welke producten het meest geschikt zijn om mee te adverteren.

Feed opzetten of optimaliseren
Door het opzetten van een Google Merchant Center account koppelen we jouw webshop aan AdWords. De producten waarmee we gaan adverteren worden via de shopping feed ingeladen in AdWords.

Campagne inrichten
Als we weten wat het doel is en technisch je webshop aan AdWords hebben gekoppeld gaan we aan de slag met het advertentieaccount. Hierin worden de advertenties geschreven en biedingen per product ingesteld.

Optimaliseren en rapporteren
Elke maand bekijken we je campagne en sturen deze bij waar nodig voor het behalen van de beste resultaten uit het budget.

Diensten online adverteren

Google Ads

Zoekmachine adverteren met Google AdWords, ook wel SEA genoemd, is een snelle manier om direct bovenaan de zoekresultaten in Google te komen. Google toont je advertentie bij relevante zoekopdrachten van potentiële klanten.


LEES MEER

Remarketing

Mensen die je website bezoeken maar zonder iets te doen weer weggaan, hebben soms net iets meer overtuiging nodig. Met remarketing kun je twijfelende bezoekers later nog eens herinneren. Zo haal je ze vaak alsnog over om terug te komen en te kopen.

LEES MEER

Google Shopping

Google Shopping is de prijsvergelijker van Google voor webshops. Shopping resultaten komen naar boven in de zoekresultaten wanneer iemand naar producten zoekt. Met behulp van een automatische productfeed worden alle producten uit je webshop dagelijks doorgegeven aan Google.

LEES MEER

Social media Advertising

Adverteren op social media is zowel interessant voor B2B- als B2C-bedrijven. De afgelopen jaren hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden op social advertising vlak. Social media adverteren gaat beter dan ooit en is daarom ook voor jou een uitgelezen kans!


LEES MEER

Heb je een vraag? Laat het ons weten...

Naam

Email

Bericht